Tuesday, December 21, 2010

# Life # Merapu

Wanita dan Airmata

Tangisan memang agak sinonim dengan wanita kan? Allah hadirkan airmata sebagai peneman wanita kala diperlukan... tika ia mengalir mungkin lelaki akan melabelkan wanita ini sebagai cengeng or macam-macam lagi...ayat bengang seperti "sikit-sikit nanges..xda keja laenkah?" atau ayat pujuk x jadi macam "errr,, janganlah nanges lagi...awakkan comel..." 

macam Me juga, sangat mudah tersentuh dan sangat mudah menangis...heroin dalam novel mati pun iya-iya nanges...siap tersedu lagi...apalagi bila tengok filem hindustan...huh! 4 kali tengok 5 kali menanges...erk,, macamana tu ar? hehehe...

tapi betullah, airmata dengan wanita memang x mampu dipisahkan...lebih kurang macam irama dan lagu jugalah, apalah lagu tanpa irama but bukan bermaksud wanita yang x menanges tu bukan wanita tau...ehiks! 

menanges adalah salah satu cara bagi wanita melepaskan perasaan...curahan rasa ini bukanlah kelemahan tapi ia adalah 'airmata kehidupan..'

Status history Me di fesbuk mengundang airmata Me..betapa terlalu banyak kenangan menyakitkan di sebalik semua tu...huhu...tapi itu juga yang buatkan Me semakin kuat untuk melangkah ke depan...



5 comments:

  1. air mata wanita jugak bleh jadi senjata. pelembut hati lelaki yg melihatnya :)

    baju yang diperbuat dari spray

    ReplyDelete
  2. ehh, takut tersalah sangka plak ayat kat atas tu..mksd JT, laki biasanya jadi lemah kalau pmpuan nangis..

    tp kadang2 dlm hati nak jugak ckp "asyik2 nangis, tensionnyer". hehe..=p

    ReplyDelete
  3. den pon mudah tersentuh, tp airmate da beku kot, xmo kuar2.hehe

    ReplyDelete

Follow me @munirah_izzan