Friday, March 25, 2011

# Agama # Al-Quran

Ayat Al-Quran Hanya Untuk Orang Yang Meninggal Dunia?

Assalamualaikum semua... ^_^

Satu pagi terdengar alunan ayat-ayat suci Al-Quran yang dipasang oleh si A... sayu jak me dengar... Tiba-tiba terdengar ketawa dari si N sambil bertanya kepada si A "A,, siapa yang mati??"

Me yang ada berdekatan pun agak hairan mendengar soklan si N...si A juga nyata terkejut... "mana da orang mati..." jawab si A masih kehairanan...

"Owh,, aku ingat ada orang mati sebab ko pasang cd mengaji tu..." dengan tawa yang masih bersisa...

Istighfar me dalam hati jap...me x fikir itu sesuatu yang lawak...kenyataan yang me rasa x sepatutnya dituturkan oleh sorang wanita muslim...

Adakah ayat-ayat suci Al-Quran hanya untuk orang yang meninggal dunia?


3 comments:

  1. qola ;

    assalamu'alaikum

    aiseh , org mcm ni pun ada ka ? apa la . al-quran bukan utk org mati je . utk smua sbb , al-quran itu al-hakim , bijak menyelesaikan masalah :)

    ReplyDelete
  2. @محمد عرفان بن عبدالراني:

    Wa'alaikumussalam... :)

    memang ada..huhu...2 la pasal...xkan nak tunggu ada kematian baru nak baca Al-Quran kut..huhuhu

    ReplyDelete
  3. Biasalah...macam tu la jadik kalau Al-quran semakin dilupakan....semoga kita semua selalu meletakkan al-quran dekat di hati kita....insyaallah...

    ReplyDelete

Follow me @munirah_izzan