Friday, March 11, 2011

Hawa,, Jangan Biarkan Adam Membenci..

Assalamualaikum semua..

Selamat pagi..Alhamdulillah, syukur dipanjatkan ke hadrat Illahi kerana kita masih diberi peluang untuk terus bernafas pada hari ini..

Hurm,, pagi tadi masa dengar Riuh Pagi Era,, adalah sorang adam ni mengatakan yang dia kini benci ngan kaum hawa..huhu..kenapa? Kerana si hawa telah memutuskan pertunangan mereke yang hanya mengira detik untuk diijab kabulkan..

Atas alasan si hawa telah berjumpa dengan lelaki laen yang lebih serba serbi dari si adam ni..Tapi yang betul-betul si adam x puas hati bila si hawa putuskan pertunangan mereka di tepi jalan..

Ya Allah..Apa nak jadi ni hawa? Majlis dah xlama..persiapan dah hampir siap..tapi yang me pun x boleh terima adalah cara si hawa putuskan pertunangan mereka..

Kita dipinang dengan cara baek, if rasa dah x serasi bersama tu putuskanlah dengan cara baek juga..hantar wakil untuk kembalikan cincin..Si adam pun nak juga air muka dia dan keluarga..huhu..Atas alasan itulah si adam mula membenci kaum hawa..

Buat hawa,, jangan terlalu memandang kebendaan dan pangkat dunia..apa yang ada xkan kekal..sebelum kita cari yang 'mungkin' sempurna tu, nilai juga diri kita..x mustahil benda yang sama jadi kat kita..

Jadi belajarlah menghargai..
Published with Blogger-droid v1.6.7

7 comments:

  1. hmmm...zaman skrg ni mcm2 boleh jadi..

    ReplyDelete
  2. uish2,keciannye kat laki tu...
    tu laaa kan,pompuan pn satu...tk thu laa nk ckp..;(

    ReplyDelete
  3. baikkkk kakak moon..ngehh..tak bertunang lagi so tak tau..lainlah moon tu..;p


    psstt : Sanggup ke kita tengok jek Nabi Muhammad s.a.w dihina???

    ReplyDelete
  4. @♥ Mrs.Eady ♥

    2 la pasal...memang menakutkan masa-masa bertunang ni...

    ReplyDelete
  5. @nur aisya humaira

    memang kesian dear...sebagai pompuan,, me pun marah juga ngan pompuan jenis pandang harta ni...huhu

    ReplyDelete
  6. ira, its ok... tp majlis kmu bila.. no fon sya mc yg lama jg tu..cuma line kat sni bingung huhuhu

    ReplyDelete
  7. btol2,..sian kt laki tuh,.pnyerla setia,.boley si hawa buat onar ek,.adohh,klu CN la,perghh berapi!,.mjlis dh nk dkt,die ptuskn hbngan,..xtau nk ckp,.mntak jauh,.

    ReplyDelete

Follow me @munirah_izzan