Tuesday, April 19, 2011

# Rumitnya isteri # simplenya suami

Rumitnya Seorang Isteri,, Simplenya Seorang Suami

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia....

My bff send this thru email...and it makes me think~~


DIARI SI ISTERI 
Malam Minggu - Dia berkelakuan aneh. Sebelumnya kami berjanji bertemu di Cafe. Aku shopping seharian dengan kawan-kawan, sehingga mungkin dia kesal karena aku agak lewat sampai di Cafe, tapi dia tak bercakap.Dia tak bercakap langsung, jadi aku ajak dia pergi ke tempat yang agak sunyi supaya kami dapat berbincang,dia setuju tapi tetap diam membisu. 

Aku tanya apa yang salah - dia jawab,  "Tak ada". Aku tanyakan apakah kesalahan ku yang membuatnya kesal. Dia kata hal ini tak ada kaitannya dengan ku dan minta aku tak usah sibuk. Dalam perjalanan pulang, ku katakan aku mencintainya, dia cuma tersenyum tipis dan tetap membisu. Aku tak dapat menjelaskan perangainya petang itu.

Aku tak habis-habis berfikir kenapa dia tak menjawab, "Aku cinta kamu juga."Sesampainya dirumah, aku merasa kehilangan dia, dan seolah-olah dia tak menghendaki ku lagi. Dia hanya duduk dan nonton depan TV,  dia terlihat jauh dan menghilang.. ... 

Akhirnya aku putuskan untuk tidur. Lebih kurang 10 minit kemudian,dia masuk ke kamar. Aku tak tahan lagi, ku putuskan untuk menghadapinya dan menanyakan soal sebenarnya, tapi dia langsung tertidur.Aku mulai menangis sampai tertidur. Aku tak tahu apa yang harus ku lakukan.Hidupku terasa bergoncang..

DIARI SI SUAMI
Hari ini CHELSEA kalah. SIOTTT!!! TULLL...

Betapa simplenya hidup sorang suami kan... hehehe...

Tapi apapun,, Ustazah Lilis kata jangan biarkan sorang isteri menangis... Jangan biarkan benda yang remeh jadi penyebab retaknya hubungan rumahtangga...

Jika ditanya,, jawablah sebaeknya... Jangan biarkan prasangka merajai hati sang isteri... Isteri tu amanah ALLAH maka jagalah dengan penuh rasa kasih...Isteri tulang yang rapuh, maka berhati-hatilah membentuknya...

p/s : me mahu jadi seorang isteri yang simple...boleh? simple is the best kan...ngee~

3 comments:

  1. adeh.. adakah si m0on dan si abg K tu begini gak ??

    XD

    ReplyDelete
  2. ai? simple giler tu moon! haha... chelsea? ada apa dgn chelsea? lebih kurang la..aku minat gk tulis pnjng...lagi2 klau marah..grrr.. aku tulis sampai hilang marah..haha..tengok aku komen pun panjang ni..ayoyo...

    ReplyDelete

Follow me @munirah_izzan