Wednesday, June 15, 2011

# Life # Love

Dugaan Itu Tanda Sayang

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia...

Hari Rabu yang agak gloomy...Cuaca pun agak x menentu.. Panas di tengahari,, ribut pula menjelang malam... Semua kuasa ALLAH SWT... Sejuk econ kat ofis ni pula + dengan angin dari luar menjadikan suhu -ve sejuk... ngeeee~

Sejak akhir-akhir ni,, kawan-kawan sekeliling telah dilanda macam-macam masalah... Menjadikan emosi x berapa stabil... Hope korang tabah... Memang kadang-kadang ia menjadikan kita lemah namun jangan menyangka ALLAH x sayangkan kita sebab turunkan dugaan sebegitu...

Kerana DIA sayangkan kita laa DIA turunkan ujian seumpama itu... Ujian itu membuktikan bahawa DIA sayangkan kita dan tak pernah melupakan kita... Itu cara DIA agar kita sedar tentang kewujudan-NYA... Fikirkan,, selalu kita susah baru nak sebut nama ALLAH kan? If kita dalam keadaan senang lenang,, pernahkah kita zikirkan nama-NYA?

Jika kita hidup aman gembira tanpa sebarang ujian dari DIA,, xkah kita terfikir bahawa kita telah dilupakan..?Hidup akan jadi serba kekurangan tanpa ujian dari-NYA... Mungkin ada yang gembira dengan keadaan itu tapi kesenangan itu selalunya melekakan... Jika ALLAH tak turunkan ujian dan dugaan mungkin selamanya kita akan terus terleka...

Me bukan mahu berkata yang me ni baik sangat... Adakala me pun mengeluh juga bila dilanda masalah dan ujian... Dan adakala kawan me dilanda masalah pun,, me ikut melenting juga... huhuhu... Bila difikir balik, xda guna asyik marah or mengeluh... Berusaha mengatasi is much more better...

Jangan selalu risau... +ve always... Dan bersabarlah kerana disebalik semua tu ALLAH dah sediakan sesuatu yang indah untuk kita...

Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan pula petir & kilat. Kita tertanya2 kemana hilangnya matahari.. Rupa-rupanya Allah berikan kita pelangi..



4 comments:

  1. untuk menjadi tabah bila ditimpa musibah tu yg tak ramai yg mampu lakukan.. harap2 ss akan tabah.. ^__^

    ReplyDelete
  2. jadikan setiap ujian tu sbgai pngajaran...smoga tabah =)

    ReplyDelete
  3. <= berharap agar menjadi seorang yang tabah menempuh dugaanNya. amiiin >.<

    ReplyDelete

Follow me @munirah_izzan