Tuesday, February 21, 2012

# Hmetro # Life

Salahkan Mangsa Pula?!



Terbaca satu berita kat Hmetro Online pagi ni mengenai peragut yang menyalahkan mangsa kerana meletakkan beg di bakul motorsikal yang ditunggangnya. 

Sumber Hmetro
SMS berbunyi ‘Kami minta maaf, bukan niat kami benda nak jadi tak diduga, kami Mat Rempit tak diiktiraf tapi itulah salah dia (mangsa) sampai menggadai nyawa.’ Mesej yang dihantar melalui sistem pesanan ringkas melalui telefon bimbit mangsa kepada suami mangsa.

Boleh pulak peragut tu salahkan mangsa? Macam-macamlah sekarang ni kan? If korang mat rempit tak buat kerja tak berfaedah macam ni,, tak lah benda ni terjadi. Ye tak? Kenapa salahkan mangsa pula? Kenapa tak salahkan diri sendiri sebab buat kerja terkutuk macam tu?









2 comments:

  1. ada pulak cmtu...macam2 skang niey..tkowt lak..

    ReplyDelete
  2. @intan izzaty:

    x boleh jangka dunia skang ni kan yunk.. huhu..

    ReplyDelete

Follow me @munirah_izzan