Sunday, July 6, 2014

# #NurAisyaSyuhadaa

Ragam Aisya

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia

Aisya sekarang ni dah semakin petah berkata-kata. Kadang rasa macam tak mampu nak balas. Hehe.

Situasi 1 : Aisya tengah tengok tv..

Ayah : Aisya, big hug ayah.
Aisya : (diam smbil tengok tv)
Ayah : Aisya. Cepat big hug ayah.
Aisya : shhhhh. Diam. Ayah.

Situasi 2

Aisya : miii. Jom. Kut (biskut)
Umi : ini?
Aisya : no..no..no..kai ni (bukan ini) sambil goyang2 jari telunjuk.
Umi : aisya nak yang mana? Ini?
Aisya : noooo. Kai ni. Tu. (Bukan ini. Itu.) mata sambil jeling biskut yang dia nak.

Situasi 3 : me slalu ajar Aisya if nak makan biskut mesti amik satu-satu. Semalam me amik 2 biskut sekali.

Aisya : miiiii!!! No..no..no..atu (satu) sambil goyang jari telunjuk.
Situasi 4

Umi : aisya, siapa comel?
Aisya : aicah.
Umi : siapa pandai?
Aisya : aicah.
Umi : siapa suka sepah rumah?
Aisya : ayah.
Umi : siapa cantik?
Aisya : aicah.
Umi : siapa kuat makan?
Aisya : ayah.

Hahaha. Dah pandai aisya skang ni. Ada je jawapannya. Banyak lagi yang me nak share but buat masa ni me share yang ni dulu ea. Aisya dah jerit nak minta biskut.






Sok dah isnin ea? Bukan semalam Jumaat ke? Huhuhuhu.


Posted via Blogaway

2 comments:

  1. comelnya anak sis.. hehe bape tahun tu sis?

    isnin, ok waktu bekerja walaupon mmg ari2 keje.. hee

    ReplyDelete

Follow me @munirah_izzan