Tuesday, May 26, 2015

Mana Wan?

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia

Sekarang ni suka sangat borak dengan Aeera sebab ada je jawapannya. Kadang buat geram pun ada. Hehe.

Aeera dan masuk setahun lapan bulan. Buln sembilan nanti genap 2 tahun. Kejapnya masa berlalu. Rasa macam baru semalam bersalinkan dia. 

Dah makin pandai dan jelas perkataan yang dia sebut. Ada masa juga yang me cuba bersungguh-sungguh nak faham apa yang dia cakap. Hahaha.

Antara perbualan umi dengan Aeera.

Umi : Aeera, jom tido..
Aeera : Nanakkkk.. (sambil muncung-muncung bibir dia)

Umi : Aeera, jom mandi..
Aeera : Nanakkk..

Hahahaha. Suka betul dengar dia sebut perkataan nanak tu. 

Semalam me borak dengan dia lagi.

Umi : Aeera, rindu nenek?
Aeera : Ndu.. (sambil angguk banyak-banyak kali) 
Umi : Panggil nenek..
Aeera : Nekkk..
Umi : Panggil atuk..
Aeera : Tukkkk..
Umi : Panggil wan..
Aeera : Twoo.. 

Hahahahaha.. Automatik me gelak. Bila me gelak dia pun ikut gelak. Ulang balik sebut perkataan two. 

Adoi anak umi. Penghibur hati umi. Saat umi kurang daya saat tu korang buat umi gelak. 

Sayang Aisya dan Aeera ketat-ketat. Hehehe. 

Sayang adik baby juga. 

2 comments:

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in