Saturday, May 2, 2015

# blog # Info

Orang Perempuan Ni Tak Reti Serik Kan?

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia

Orang Perempuan Ni Tak Reti Serik Kan? | Terbaca satu puisi ringkas tapi padat kat Facebook tadi. Lebih kurang kisahnya seperti yang me sharekan dalam entry Teringin 'PAHALA' Itu Lagi. Sama seperti ini. Me memang tak pernah serik. Heeeee. 
DEGIL SEORANG WANITA
Org perempuan tak reti serik
Dah tahu morning sickness tu teruk, masih lagi nak mengandung

Org perempuan tak reti serik
Dah tahu perut besar tu berat dan menyakitkan pinggang, masih lagi nak mengandung

Org perempuan tak reti serik
Dah tahu masa mengandung susah nak tidur, masih lagi nak mengandung

Org perempuan tak reti serik
Dah tahu kulit tu nanti pecah2 sebab stretchmark, masih lagi nak mengandung

Org perempuan tak reti serik
Dah tahu sakitnya bersalin tu antara hidup dan mati, masih lagi nak mengandung

Org perempuan tak reti serik
Dah tahu sakitnya digunting dan dibelah ketika bersalin, masih lagi nak mengandung

Org perempuan tak reti serik
Dah tahu susahnya nak menjaga jahitan sambil buat aktiviti harian di dalam pantang, masih lagi nak mengandung

Org perempuan tak reti serik
Dah tahu malam tak boleh tidur dgn lena dan aman bila ada anak kecik yg menyusu, masih lagi nak mengandung

Tapi itu lah org perempuan. Kalau Allah selitkan rasa 'serik' dalam hati org perempuan, maka tak bertambahlah umat manusia, semakin ramai lah isteri nusyuz kepada suami.
To all beautiful woman out there, you are mentally strong, even stronger than men. Chin up, smile and live your life to the fullest. Never give up. When you ever feeling down and so tired of life, just remember that Allah is there and He will never forget.
Kepada para suami yg budiman, kalau sekali sekala isteri tersayang anda menyakitkan hati, maafkan lah dia, sebab org perempuan memang 'degil'.
===================================
PENAJA : Kidz collection corner
Andai ALLAH kurniakan nikmat itu sekali lagi, me takkan menolak. InsyaALLAH takkan serik dengan nikmat itu kerana me juga seorang perempuan yang tek reti serik. :)

3 comments:

  1. Betullll!!!!! tepat sekali..belum lagi abes pantang dulu, terus rasa nak anak lagi..bhahahahaha

    sakit memang sakit..tapi nikmat bila lahirnya seorang bayi.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnn.. hehe.. dah boleh tambah tuu..

      Delete
  2. itulah uniknya wanita, indahnya menjadi seorang ibu.. tiada pernah serik dan setipa kali hamil satu pengalaman yang sangat menakjubkan.

    ReplyDelete

Follow me @munirah_izzan