Wednesday, July 15, 2015

Biskut Yang Wajib Ada Ketika Raya

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia

Nak tanya ni. Jujur. Korang beli ke atau buat sendiri biskut untuk raya nanti? 

Me? Tangan tak panas nak uli tepung. Mampu tunjuk je la. Hehehe. Tapi yang penting, sebelum tunjuk tu kenalah rasa tester dulu. Tak pasal nanti menyesal pulak. 

Biskut yang wajib ada kat rumah bila tiba raya ialah biskut makmur. 

sumber : google image
Ini biskut kegemaran tau. Hehe. 

Tapi sejak me kat semenanjung ni, belum pernah lagi jumpa biskut makmur yang menepati citarasa tekak me. 

Biskut makmur kegemaran me buat masa ni yang terbaik ada kat Sabah je. Air tangan makcik me sendiri. Adik kepada mak. Dia buat memang sedap. Bagi me lah. Hehe. Tak tau orang lain.

Tahun ni beli biskut makmur daripada rakan blogger, Kak Nina Mirza. Tapi tak sempat rasa tester dia. Tak sabar nak raya ni. Nak rasa biskut tu. Hehehe. 

Korang pula biskut raya apa yang wajib ada masa raya?







p/s : Dah habis sebalang biskut samperit kat rumah. Hahaha. Sib baik beli 2 balang ri tu. 


1 comment:

  1. skali imbas cam biskut arab. Sedapnya kalau dapat

    ReplyDelete

Follow me @munirah_izzan