Wednesday, November 4, 2015

Bangun Awal Untuk Elak Tol?

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia

Mereka semakin lantang menyuarakan saranan yang tak masuk akal.


Bagi me sendiri ini saranan yang tak masuk akal. Bangun awal? Sebagai seorang ibu yang ada dua anak kecil ni, nak minta cadangan juga seawal jam berapa saya perlu hantar anak saya ke rumah pengasuh sebelum saya bertolak ke pejabat?

sumber : facebook
Anak-anak yang bersekolah pula macamana? Ada jaminan keselamatan tak untuk mereka bila hantar awal ke sekolah? 

Tolonglah jangan tambah lagi beban rakyat. Mohon sangat. Fikirkan pula kebajikan kami. 

Nak suruh pindah negara lain? Maaf. Ada sebab kenapa saya tak boleh.

Tak mampu dah nak taip panjang lebar. Karang ada yang keluar dalil pulak. 

Hurmmmmm. Bertabahlah. 



Janji mereka hanya tinggal janji.. Apa pula lagi selepasa ni?

9 comments:

  1. Negara kita semakin tenat sebenarnya
    Selalu rakyat dimomok-momokkan konon segalanya baik-baik belaka
    Hakikatnya rakyat tertindas dan tertekan..

    ReplyDelete
  2. Memang x masuk akal nak keluar awal.... habis tu balik keje dah jauh malam..pepagi buta dah kena bangun nak mengelakkan tol..habis tu bila nak buat keje rumah? bila nak layan anak? bila nak layan suami? bila nak rehat?
    Ada otak ke tidak orang yg bercakap tu kan

    ReplyDelete
  3. kesian kan rakyat marhaen mcm kita ni...

    ReplyDelete
  4. katun tuh mmg win la ...
    kita patut share ramai ramai
    sian plak memikirkan org yg mmg kena lalu tol setiap hari

    ReplyDelete
  5. Inilah jika JANJI di capatikan .....rakyat yang menangung ..huhuhu

    ReplyDelete
  6. Masa memula ternampak nie raser cam... What the... seriously dah makin parah da..

    ReplyDelete
  7. saper la lantik menteri2 kita ni sbnrnya..sedih dgr kalau diaorang bg statement..nsb dia tak cakap weekdays mohon tido pejabat untuk elakkan tol..

    ReplyDelete
  8. Sabar je lah diorang ni memang tak logic langsung. Hidup diorg x susah cm kita kot so dia xleh bygkan org yg xde driver xde maid etc...

    ReplyDelete
  9. jadi pru nanti jgn pangkah ye...jgn buat2 lupa lak segala tolol dan mabuk ketum diorg ni huhuuu

    ReplyDelete

Follow me @munirah_izzan