Friday, March 18, 2016

Kawal Diabetis Ibu Hamil Dengan MOEDER

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia

Kawal Diabetis Ibu Hamil Dengan MOEDER | Me nak kongsikan pengalaman me mengamalkan MOEDER ketika mengandung anak ketiga. 

Ketika dapat tau yang me mengandungkan anak ketiga memang tak sangka sangat sebabnya memang tak plan pun nak mengandung dalam masa terdekat. Tapi me tetap bersyukur sebab Allah bagi me sekali lagi peluang untuk merasa pengalaman ni. Bila mengandung me memang pentingkan penjagaan makan dan minum me. Yelah. Masa mengandung ni macam-macam penyakit boleh datang. 

Salah satunya yang jadi kerisauan me ialah kencing manis. Dua anak sebelum ni takde pengalaman terkena kencing manis atau ringkasnya orang selalu sebut GDM ( Gestational Diabetis Mellitus ). Bila tiba masa untuk ujian gula memang semua ibu-ibu hamil mengharapkan bacaan normal. Tapi yang ketiga ni me di uji dengan diabetis ni. Huhu. 

Hasilnya kenalah me mula berdiet. Dan salah satu yang me listkan dalam diet me adalah susu MOEDER ni. Tertarik sebab susu ni boleh kawal gula dalam badan kita. Alhamdulillah. Sepanjang mengandung tu tak sampai me perlu ambil suntikan insulin. 

Sebab tu sampai sekarang me amalkan MOEDER. Banyak kebaikan yang me dapat dari sebelum bersalin dan selepas bersalin. 

Khasiat lain MOEDER untuk ibu hamil : 
  • Meningkatkan daya tubuh dan stamina serta tenaga semasa hamil
  • Mengurangkan risiko tekanan darah tinggi dan rendah ketika hamil
  • Mengatasi masalah depresi (stress)
  • Menguatkan sistem penghadaman dan daya tahan terhadap keracunan makanan
  • Mengelakkan sembelit bagi ibu hamil
  • Menguatkan pernafasan (mengurangkan asma dan lelah bagi ibu hamil)
  • Membanyakkan darah (pengganti kerang seperti tradisional)
  • Meningkatkan produksi susu ibu
  • Melembabkan kulit
  • Mengurangkan kesan selulit pada perut
  • Mencegah osteoporosis
  • Mencegah sakit pinggang dan tulang belakang ketika hamil kerana membawa kandungan
  • Menguatkan kandungan bagi ibu baru hamil
  • Memberi lebih tenaga ketika proses bersalin
  • Mengatasi masalah mual
  • Menormalkan metabolisme
  • Mencegah kegemukan selepas bersalin
  • Rasa Vanilla berlemak tanpa menyebabkan rasa loya

Khasiat Untuk Kandungan Dan Bayi :
  • Mengurangkan risiko demam kuning
  • Meningkatkan daya tahan tubuh bayi (selesema demam)
  • Melebatkan rambut
  • Menghitamkan rambut dan bersinar terhadap bayi
  • Memutihkan dan melicinkan kulit bayi
  • Membantu menguatkan sistem paru-paru bayi
  • Mencegah asma dan lelah
  • Mencegah rabun ketika besar
  • Membantu pembentukan otak, saraf, plasma darah dan organ pembiakan
  • Membantu kecergasan otak bayi
  • Membantu sistem pencernaan bayi yang menyusu badan ibu yang mengamalkan Moeder

Khasiat buat ibu selepas bersalin @ menyusu bayi @ bayi menyusu :

  • Membanyakkan dan memekatkan produksi susu
  • Mencegah kegemukan
  • Mencerahkan dan melembab kulit
  • Membantu menghilangkan selulit ketika hamil
  • Membantu merawat luka dalaman semasa bersalin dengan cepat
  • Memberi tenaga terutama ketika berpuasa tetapi menyusukan bayi
  • Mengurangkan stress
  • Mengatasi atau mencegah rabun
  • Mengenyangkan bayi dan mengatasi masalah sedu
  • Menguatkan sistem pernafasan bayi
  • Membantu daya ingatan bayi

Cara pengambilan MOEDER :

Bancuh menggunakan air suam (200ml) 1 scoop. 1 scoop siang dan 1 scoop malam sebelum tidur. Elakkan pengambilan kaffein.

Harga susu MOEDER : 

RM159 (Semenanjung Malaysia)
RM169 (Sabah/ Sarawak)

Untuk Maklumat Lanjut dan Lebih Banyak Tetsimoni :

Facebook : MOEDER
Instagram: MOEDER
Telefon : 010-4042769

7 comments:

  1. wahh ibu mengandung pon ada susu.. hehe bgus2 sebab tk smua orang susu leh masuk tekak kan..

    ReplyDelete
  2. Bagus la susu ni..bleh la suggest kat kawan kite yg tgh peknen tu..hehe

    ReplyDelete
  3. Moeder sedap..penah rasa masa pregnant

    ReplyDelete
  4. Kak Nina pun minum Moeder. Sedap!

    ReplyDelete

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in