Friday, June 3, 2016

Waktu Berperingkat Khas Pada Bulan Ramadhan

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia

Minggu depan dah mula puasa kan? Jadinya me pun dah tukar WP kerja me dari WP 2 ke WP 1. Bukan nak elak jammed ke apa pun. Cuma fikirkan pengasuh anak. Taknak la ambil anak-anak lewat sebab pengasuh pun mesti nak sediakan juadah berbuka gak kan. Manalah tau dia nak pegi bazar Ramadhan ke. 

Tapi kannnnn,, semalam JPA keluarkan Surat Pekeliling Perkhidmatan Bil.1 2016 berkenaan pelaksanaan waktu bekerja berperingkat pada bulan Ramadhan. 

Beriya tau baca pekeliling tu malam tadi. Dengan mamainya sambil mengepam. Hahaha. 

Gembira? Mau tak gembira. Hehe.




Sebenarnya sebelum ni masa bertugas kat Sabah, bila bulan Ramadhan memang waktu rehat dipendekkan ke 30 minit. Jadinya waktu balik pun memang awal setengah jam which is 8.00am - 4.30pm. So, dah pernah merasa la jam kerja macam ni.

Jammed ke tak? Sama je sebenarnya sebab dah ramai-ramai keluar masa yang sama kan. Heeeeee. 

Korang yang nak ambil Waktu Peringkat baru untuk bulan puasa ni bolehlah isi Borang Pemilihan Waktu Berperingkat (WP) Bagi Bulan Ramadhan.  

SURAT PEKELILING PERKHIDMATAN BILANGAN 1 TAHUN 2016

Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ
SURAT PEKELILING PERKHIDMATAN BILANGAN 1 TAHUN 2016

Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ
SURAT PEKELILING PERKHIDMATAN BILANGAN 1 TAHUN 2016

Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ

6 comments:

  1. blh balik awal...boleh masak utk berbuka...hehehehe..yehahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap kuat diri utk masak ramadhan tahun ni..

      Delete
  2. julia pun WP4...geng gan moon yeyyy...itulah bukan bekejar sebab jem ke apa...tp sebab xmo menyusahkan pengasuh lama2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan juju.. sian kat pengasuh nnt..

      Delete

Follow me @munirah_izzan