Tuesday, December 13, 2016

Gaji?

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia

Nak bercerita pasal gaji memang takkan habis. Siap boleh buat orang jadi gaduh lagi ada. Selalu sangat dengar 'Ko ok lah. Dua-dua kerja. Gaji pokok je dah RMxx belum campur elaun lagi. Combine gaji je kebabooom meletup!'  

Hakikatnya...
Sumber : google image
kredit www.aimisyahirah.com
Dan mereka lupa,,,
Sumber : google image
Takdelah. Malas nak cakap banyak. Apapun, hormatlah sesama kita. Tak usahlah nak bandingkan gaji masing-masing kalau kita tak berada di tempat mereka. Cukuplah kita sama-sama bersyukur dengan rezeki yang Allah bagi. 

Kalau gaji dia besar dari kita pun, kita tau ke tanggungan dia berapa? Mungkin selepas tolak-tolak semua tu cukup-cukup untuk makan sebulan je. 

Sebab tu ramai yang bekerja keras mengejar kerja lebih masa. Tak semua suka tapi kadang terpaksa demi kelansungan hidup. Korbankan masa bersama keluarga. Huhu. Me pun tak gembira pasal tu tapi nak buat macamana. Ni antara cara nak survive selain dari buat dua kerja. Hurm... 



2 comments:

Follow me @munirah_izzan