Monday, May 23, 2016

Hanya Kerana Sebiji Buah Epal

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia

Dalam pada sibuk buat kerja kat pejabat ni, tiba-tiba teringat kat anak-anak kat rumah pengasuh.

'Apa agaknya diorang buat ea? Dah makan ke belum? Makan apa hari ni?'

Rindu membuak-buak. Sampai satu tahap terasa sebak pula hati.

Pagi tadi pula masa tengah bersiap nak pegi kerja me termarah Along hanya sebab dia minta me kopekkan epal. Masa tu tengok jam dalam 6.35am. Me tak pakai tudung lagi. Rasa macam dah lewat sangat je sedangkan kalau ikutkan masih awal pun untuk me.

Tapi bila me marah pun dia still senyum je pandang me. Masih tetap panggil umi dengan suara manja dia. Allah... Masa tu tak kesal lagi. Takde rasa bersalah lagi. Mulut masih bising bebel kata umi dah lewat. Huhu.

Bila dah hantar anak-anak ke rumah pengasuh dan mulakan perjalanan ke tempat kerja, rasa macam ada sesuatu yang tak kena. Hati rasa tak tenang. Dengar radio pun masih tetap tak mampu uabg

'Dapur gas dah padam. Semua plug letrik dan matikan. Tapi kenapa hati rasa tak sedap ni..'

Terus teringat kejadian marahkan Along sebelum tu. Allah... perasaan bersalah datang bertimpa-timpa. Sampai sekarang perasaan tu masih ada. Terasa sebak dada. Kalau dekat memang me dah balik je peluk anak-anak.

Apa salah Along? Minta kopekkan epal je pun. Takkan susah sangat. Apa yang me nak kejarkan sangat kat pejabat tu? Anak-anak pun amanah Allah kan. Lebih berharga dari segala harta dunia. Lemahnya iman me. Khilafnya me dalam mendidik hati untuk lebih sabar melayan kerenah anak-anak.

Tak sabar nak balik. Semoga masih ada ruang yang Allah sediakan untuk me tebus semula salah me ni. Tunggu umi balik ye anak-anak solehah umi.

Nur Aisya Syuhadaa
Nur Aeera Shuhayra
Nur Addeena Syumaila

Umi sayang korang semua.


Read More ->>

Tuesday, May 17, 2016

Semoga Hari Ini Lebih Baik Dari Semalam

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia

Hari kedua di tempat baru. Alhamdulillah. Selamat sampai. InsyaAllah lepas ni dah boleh drive sendiri. Semalam en.abg follow dari belakang. Heeeee. Sebab tak yakin lagi.
 Haaaa. Awalkan. Hehe. Belum berani nak keluar lambat dari rumah. Biar sampai awal takpe. Orang lain baru nak keluar umah kot waktu ni. Heee.
Gambar thumb in pertama me di pejabat baru. Banyak angkut harta kiri kanan tu. Haha. Beg apa? Ibu-ibu breastfeeding tau la itu beg apa. ;)
Banyak benda baru yang me kena belajar. Back to basic kata orang. Banyak benda kena refresh semula.

Harapnya hari ini lebih baik dari semalam. InsyaAllah. Amin.

Read More ->>

Friday, May 13, 2016

Terima Kasih Korang

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia

Pepagi dah sebak tau dapat kejutan macam ni. Rasa nak nangis je tadi. Nasib baik dah pas makan. Kalau tak memang tak sambung makan dah. Hehehe. 

Terima kasih korang sudi jadi kawan aku sepanjang aku kat sini. Sudi layan kerenah aku. Sudi dengar luahan marah, sedih dan merapu aku. Hahaha. 

Korang antara best thing yang datang dalam hidup aku sepanjang hampir 3 tahun aku kat PTAR Shah Alam ni. 


Aku doakan kejayaan korang kat sini. Doakan untuk aku juga ea. InsyaALLAH. Amin. 

I lap u oll ..


*sambung nangis tepi meja*


Read More ->>
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in